Ik meet 1m63 en mijn 4 jaar jongere zus is 1m80. Als ze dan nog eens naar beneden kijkt en zussie zegt... tja je zou je voor minder Calimero voelen, toch? :-)
Kalimero - jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk
Maar daar gaat deze blogpost totaal niet over hoor! Recent schreef Miss Fabuleus een leuke blog over So Baggy, en het feit dat kleine webshops een goede service aanbieden. En nee (ik hoor je al denken), we hebben haar niet betaald om over ons te schrijven. Het toeval wil dat ze uit eigen beweging bij ons shopte en dan blijkbaar ook nog eens quasi achter onze hoek woont. Soit ik ben aan het afwijken :-)

Haar blogpost deed me nadenken over het verschil tussen ons en grote webshops, en vandaar de Calimero-vergelijking want hoeven wij ons als kleine webshops echt kleiner te voelen? Uiteraard koop ik ook bij de big ones, en mijn favo's zijn zonder twijfel CoolblueBol.com en Esprit.be. Wat doen wij als zogenaamde kleine webshop dan anders? Wel, hoe mooi ik de Esprit kleedjes ook vind, waar ik geen fan van ben is het aantal dagen wachten op reactie wanneer ik een vraag stel, om dan een totaal verkeerd 'automatisch' antwoord terug te krijgen. Dan durf ik boze mails naar hen te sturen die letterlijk iets zeggen à la "wilt u aub geen vakje aanvinken maar mijn mail echt lezen?".

Uiteraard sturen wij ook automatische bevestigingse-mails wanneer je jouw bestelling plaatst. Maar wanneer je een vraag stelt dan krijg je een persoonlijke reply van Christopher of mezelf, afhankelijk van wie hem het eerst gezien heeft (en mijn hand plakt vast aan mijn smartphone dus meestal win ik). Daarnaast pakken wij onze bestellingen met enorm veel liefde in, samen met een attentie en een handgeschreven kaartje. En bestel gerust meermaals en je zult zien dat het telkens een ander kaartje en een andere attentie is :-) Christopher heeft ook een andere werkwijze dan ik, en ik moet toegeven dat zijn wrapping kunsten beter zijn dan die van mij. Dat zijn de dingen die het voor ons ook fijn maken. Ons elke dag een beetje Sinterklaas voelen en 's avonds met een smile rondlopen wanneer we feedback hebben ontvangen van een happy shopper.

Tuurlijk baal ik dat wij als kleine webshop bvb. niet voor alle bestellingen gratis verzendingen kunnen doen, want ons volume is niet groot genoeg om te genieten van dezelfde bpost-kortingen als pakweg een bol.com. Dus zijn we voor een compromis gegaan om ons broek niet te scheuren en verzenden we enkel gratis bij aankoop vanaf minimum 50 euro. Prachtige branded So Baggy dozen à la Coolblue mag ik voorlopig ook nog niet kopen van Christopher en onze boekhouder, maar wij hebben al wel megacoole So Baggy plakband en mooie kleurrijke So Baggy stickers. Die laatste hebben wij bij moo.com gekocht trouwens, aanrader!  :-) 

Anyway om terug te komen op de underdog-positie, persoonlijk wil ik dan liever klein blijven! Als 'kleine' webshop hebben wij alle vrijheid om onze shoppers de service en shop-ervaring aan te bieden die wij wensen. If you can't beat them join them: deze kleine webshop verkoopt namelijk ook via bol.com met op het moment dat ik dit schrijf een tevredenheidsscore van maar liefst 10/10! Ook al verkopen we naast onze eigen webshop ook via bol.com, toch doen we nog steeds ons goesting. De speciallekes zoals onze nieuwe maffe hakbijl handtas verkopen we bewust enkel via onze eigen shop en dat mag perfect.

Dus bye bye Calimero, zij zijn groot en wij zijn klein maar héééééééééééél fijn :-)