Met pijn in ons hart kondigen we het afscheid van So Baggy aan

Kiezen is verliezen, maar de combinatie met ons social media agency So Buzzy is te zwaar geworden. So Buzzy is op 3 jaar tijd gegroeid van een team van 2 naar een team van 8. Enerzijds willen we ons So Buzzy-team de aandacht geven die ze verdienen.

Anderzijds willen Christopher en ik ook wat minder gejaagd leven. Wij doen alles zelf van A-Z, waardoor we dus ook vaak tijdens weekends nog pakjes aan het maken waren. Een weekendje aan zee? Pas zaterdagmiddag richting zee vertrekken zodat we nog pakjes konden afgeven bij Nadine van de post... Een week vakantie? Dan dienden we de planning van ons So Buzzy-team te belasten met So Baggy taken, en tijdens ons verlof volgde Christopher de mails en stock verder op.

Christopher So Baggy

Uiteraard hebben we dit steeds met heel veel liefde gedaan. We sprongen telkens letterlijk een gat in de lucht als we een bestelling ontvingen met het bijhorende k'ching geluidje dat we gaan missen. De liefde die we in onze pakjes staken, kregen we vaak terug van onze shoppers. We hebben dan ook een arsenaal aan lieve berichten om met plezier op terug te kijken.
Welke webshop kent zijn klanten bij naam? Wij! Onze klanten waren echt onze ambassadeurs, en daar zijn we ze enorm dankbaar voor.

Toen we in 2014 So Baggy gestart zijn, was dit vooral om te bewijzen dat je ook als kleine onderneming (met kleine mediabudgetten) via sociale media sales kunt genereren. Maar al heel snel werd So Baggy veel meer dan een speelplatform, en werd het echt 'ons winkeltje'. Gestart op zolder in IKEA-dozen. Ondertussen ondergebracht in ons kantoor met een zeer professioneel stock & sales systeem dat Christopher zelf uitgewerkt heeft. Kers op onze taart: 2 jaar achter elkaar de SafeShops Diamond Award winnen in de categorie kleine webshops, opnieuw met dank aan onze klanten om voor ons te stemmen. Hoe fier waren wij toen we daar in 2018 mochten blinken naast grote webshop Coolblue, en in 2019 naast Torfs. 

Afbeeldingsresultaat voor so baggy diamond award 2018

Het was dan ook geen gemakkelijke beslissing om afscheid te nemen van So Baggy, en ons fantastisch avontuur. Maar gebrek aan tijd zorgde ervoor dat we het niet meer konden doen op de manier die wij voor ogen hadden, en als we iets doen dan willen we het goed doen, voor iedereen!

Praktische kant van het afscheid van So Baggy

Dan rijst natuurlijk de vraag: hoe gaat het nu verder? Wij hebben beslist om onze webshop niet te verkopen omdat de naam simpelweg bij ons hoort. De webshop zal nog live staan op www.sobaggy.be tot en met maart 2020. Daarna halen we de website offline, en verkopen we de resterende items nog via bol.com tot onze stock uitgeput is. 

Rest ons nog enkel iedereen te bedanken die ons op één of andere manier gesteund heeft in ons So Baggy avontuur. You know who you are ;-) 

So Baggy neemt afscheid

Liefs,

Kel & Christopher